Aslında cihazların avantaj ve dez avantajları için konuşurken firmaların üretim ve satış kitlesine bakmak lazım.Sonuçta her cihaz bir pompa, kart, gaz grubu v.b. den oluşuyor fakat konu kim ne tip cihaz üretiyor.Şimdi basit bir örnek, piyasada olan ismi bilinen üç Alman markası, aynı Mercedes BMW mantığındaydı.Ürün kalitesi üst düzeyde ve müşteri kitlesi maddi gücü yüksek olanlardı.Şimdi satış kitlelerini genişletmek için daha ucuz cihazlarda üretiyorlar.2. kademe olarak İtalyan bazlı yada Baymak gibi ürünler düşünülebilir.Uygun fiyatlı pek arıza yapmayan satış kitlesi geniş cihazlar.Son olarakta malesef yerli dediğimiz ürünler geliyor.\r
Bunların farkı ömür, kalite, arıza sıklıkları, doğalgaz tüketimi gibi faktörler.\r
*Eğer bu piyasada yeniyseniz illa şu bu iyi demek yanlış.Çünkü bir ürüne takılırsanız satış kitleniz daralır, iş hacminiz küçülür.Benim çevremdeki meslektaşlarım ki Kayseri'den bahsediyoruz derki hangi kombi olursa olsun en avantajlı kombi en çok satan kombidir.Ama mühendis tarafımda derki en avantajlı kombi az yakan uzun ömürlü cihazdır.\r
Yani cihazları kıyaslamanıza gerek yok zaten piyasa zamanla kendisini size gösterir.